Oldal kiválasztása

Bértranszparencia

alkalmazás

Szoftveres támogatás a

bérek átláthatóságához

Az OLM Rendszer bértranszparencia megoldása átfogó digitális megoldást nyújt a jogszabályi megfeleléshez és a bérezési rendszer átláthatóvá tételéhez. Támogatjuk a bérsávok kezelését, a nemek közötti bérkülönbségek kimutatását, valamint az auditálásra kész jelentések elkészítését.

 

 +Opcionálisan igénybe vehető tanácsadás a sikeres bevezetéshez

Bértranszparencia-OLM Rendszer 1800xv2
Bértranszparencia-OLM Rendszer megoldás illusztráció

Válasszon működő digitális megoldást

A bértranszparencia kihívásaira is van hatékony, digitálisan támogatott megoldás – az OLM Rendszerrel a bérekkel kapcsolatos kötelezettségek átláthatóan és egyszerűen kezelhetők. A bérsáv-kezelés, a nemek közötti összehasonlítás, az automatikus gender pay gap figyelmeztetés és az auditálásra kész riportok mind támogatják a jogszabályi megfelelést. Kommunikációs eszközökkel és kompetencia-mátrixszal kiegészülve a rendszer komplex képet ad a szervezet belső egyensúlyáról. Igény esetén tapasztalt tanácsadóink is rendelkezésre állnak a bevezetés és működtetés támogatásához. Az alkalmazás API-integrációval képes dolgozói adatokat átvenni más HR- és bérszoftverekből, ugyanakkor önállóan is teljes értékű.

Információk a bértranszparenciáról

Mi az a bértranszparencia, és miért fontos?

2026-tól életbe lép az Európai Unió bértranszparencia irányelve, amely jelentős változásokat hoz a munkahelyi bérkezelés és átláthatóság terén. A rendelet célja az „egyenlő munkáért egyenlő bért” elvének betartatása, a nemek közötti bérszakadék felszámolása és az átlátható, igazságos bérezési struktúrák kialakítása.

Az előírás minden olyan munkáltatót érint, aki az Európai Unió területén működik és alkalmazottakat foglalkoztat – különösen az 50 főnél nagyobb létszámú cégek kötelesek átfogó jelentéseket készíteni, adatokat szolgáltatni, és biztosítani a munkavállalók számára a bérinformációkhoz való hozzáférést.

A megfelelés nemcsak adminisztratív feladat: stratégiai tervezést, adatelemzést, kommunikációs érzékenységet és modern HR-folyamatokat is igényel.

Válassza teljes körű megoldásunkat, amellyel a felkészüléstől a szoftveres megvalósításig minden lépésben támogatjuk.

Fő tudnivalók röviden – amit mindenképp tudnia kell

 Határidő:
2026. június 7-től a bértranszparencia irányelv kötelezően alkalmazandó.

Kikre vonatkozik:
Az EU minden tagállamában, így Magyarországon is:

  • 250 fő felett – azonnali jelentési kötelezettség
  • 150 fő felett – 2027-től
  • 100 fő felett – 2031-től
  • 50 fő felett – a bérinformációkhoz való munkavállalói hozzáférés már 2026-tól elvárt

Jogszabályi háttér:
Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2023/970 számú irányelve az átlátható és egyenlő bérezésről.

Főbb kötelezettségek:

  • Bérsávok közlése már az álláshirdetésben
  • Nemek közötti bérkülönbségek rendszeres elemzése
  • Jelentések készítése és közzététele
  • Indokolatlan eltérések esetén cselekvési terv

Határidő a bérátláthatóság bevezetéséig

Nap

:

Óra

:

Perc

:

Mp

Kötelezettségek

Bérsávok nyilvánossá tétele

Már az álláskjeresők számára és a munkavállók számára is nyilvánossá kell tenni a bérsávokat.

Bérkülönbségek mérése

Rendszeresen kell mérni a nemek közötti bérkülönbségeket és mértéküket. (bérszakadékok)

Közös bérértékelés

Közös bérértékelést kell lefolytatni a munkavállalók képviselőivel, ha a nemek közötti bérkülönbség meghaladja az 5%-ot, és azt objektív szempontokkal nem lehet indokolni

Kimutatások üzemorvos - OLM Rendszer

Jelentéskészítés

A munkáltatóknak meghatározott létszám felett évente jelentést kell készíteniük a munkavállalók átlagos bérezéséről és a nemek közötti bérkülönbségről, és azt nyilvánosan elérhetővé kell tenniük.

Bérsáv-kezelés

– pontos nyilvántartás

A munkáltatónak kötelessége a munkakörökhöz, szintekhez vagy szervezeti egységekhez tartozó bérsávokat pontosan nyilvántartani, figyelembe véve a pótlékokat és a munkavállalói kompetenciákat is.

Bérsáv kezelés-illusztráció-OLMRendszer
Bér összehasonlítás-illusztráció-OLMRendszer

Bérösszehasonlítás és átláthatósági nézetek

– adatvizualizáció

A munkáltatónak biztosítania kell az egyéni bérek és a meghatározott bérsávok összevethetőségét, a nemek közötti bérkülönbségek átlátható bemutatását, valamint az esetleges eltérések indokoltságának dokumentálását.

Gender pay gap jelzés

-(nemek közti bérszakadék mutató)

A munkáltatónak kötelessége figyelemmel kísérni, hogy egy munkakörön belül a nemek közötti bérkülönbség nem haladja-e meg az előírt mértéket (például 5%). Amennyiben a különbség meghaladja ezt a határértéket, és nem állapítható meg mögötte objektív indok (ilyen lehet például a kompetenciabeli eltérés vagy a pótlék), azt a jogszabályok alapján kezelni szükséges.

Gender pay gap illusztráció - OLM Rendszer
Jelentéskészítés-bértranszparencia-illusztráció-OLMRendszer

Jelentéskészítés

– reporting

A bértranszparencia bevezetése nemcsak jogi és adminisztratív követelmény, hanem a munkáltató felelőssége abban is megnyilvánul, hogy a változásokat hitelesen, a munkavállalói bizalmat erősítve kommunikálja. Ennek része a megfelelő tájékoztató üzenetek, oktatási anyagok és vezetői útmutatók kidolgozása annak érdekében, hogy a munkavállalók megértsék és elfogadják a változásokat, elősegítve ezzel a párbeszédet és a konfliktusok megelőzését.

Jogosultsági szint beállítás

-biztonságos adatkezelés

A bérátláthatósági adatok olvasásához szerkesztéséhez riportálásához cégre szabott jogosultsági szinteket kell beállítani, hogy minden munkatárs ahhoz férjen hozzá amire szüksége van és nem többre.

Jogosultsági szintek - OLM Rendszer
Személyre szabható adatcsoportok - OLM Rendszer

Integráció

A rendszer API-integrációval kapcsolódik a legtöbb HR- és bérszámfejtő szoftverhez, biztosítva a dolgozói adatok automatikus átvételét. Bármely meglévő szoftverkörnyezetbe beilleszthető, ugyanakkor önálló alkalmazásként is teljes körűen működik.

Kiegészítők

Jogász a gépben - OLM Rendszer

Jogszabályi megfelelés támogatása

-dokumentumkezelés

Előre beépített sablonok, riportformák az EU 2023/970 irányelvnek megfelelően. (Dokumentum kezelő és dokumentum kitöltő funkciónk igénybevételével elérhető.)

HR adat hozzáférhetőség - OLM Rendszer

Kompetencia mátrix

Képzettségek és készségek kezelése

Kompetencia mátrix alapú képzés és képesség nyilvántartása, képzés szervezéssel és értesítő funkciókkal.

Kommunikáció - OLM Rendszer

Kommunikáció

-biztonságos csatorna

Munkavállalói tájékoztató sablonok, vezetői segédanyagok, automatikusan generált kommunikációs anyagok kiküldése biztonságos csatornán visszajelzési lehetőséggel.

Több mint szoftver

-szakértői támogatással

Tanácsadás

-szakértői támogatás

Ha túl sok a feladat és és kevés az idő akkor jól jön egy HR szakértői csapat, aki leveszi a terhet a válláról. Opcionálisan igényelhető szolgáltatásunk keretében elismert HR tanácsadók válaszolnak felmerülő kérdéseire.  Ha igényli akkor a teljes bértranszparencia projektet megvalósítják vállalatánál.

HR digitalizációs tanácsadás- OLM Rendszer

Néhány partnerünk

A bizalom fontos számunkra

ISO tanúsítvány - OLM Rendszer

Tanúsítványaink:

Az OL Munkaidő Kft. rendelkezik az ISO 9001:2015, ISO/IEC 27001:20213 tanúsítvánnyal.

Bővebben

5.000+

Több mint ötezer cég használja az OLM Rendszer megoldásait 7 országban. 

200.000+

Az OLM Rendszer több mint kétszázezer felhasználóval rendelkezik.

Kezdje el ma – legyen nyugodt holnap

 

Az OLM Rendszer teljes körű szoftveres megoldása azonnal támogatást nyújt ahhoz, hogy a bértranszparencia ügyvitele átlátható, gördülékeny és jogszabályoknak megfelelő legyen.
Ha további segítségre van szüksége, elismert HR szakértőink igény szerint tanácsadással is segítik a folyamatot. Személyre szabott tájékoztatásért kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot vagy regisztráljon.

Regisztráljon kötelezettség nélkül, hogy megismerhessük Önt és vállalatát!

Ez egy önálló alkalmazás? Más szoftverek mellett is igénybe vehető?

Igen. A szoftver önállóan is igénybe vehető nem szükséges hozzá más OLM Rendszer alkalmazásra előfizetni de bármikor lehetősége van rá. Sőt! A bértranszparencia alkalmazás API-n keresztül kommunikál más bérprogramokkal vagy HR szoftverekkel tehát képes adatokat fogadni és küldeni, ezáltal illeszkedhet akár a meglévő szoftveres környezetbe is.

Az alkalmazás mellé igénybe vehető szakértői csapat is, akik segítenek akár a teljes bértranszparencia projekt bevezetésében is.

Mitől jobb, mint egy táblázatkezelő?

Több száz dolgozó esetén a bértranszparencia adminisztrációt drasztikusan lecsökkentheti. Automata funkciókkal rendelkezik, amelyek megkönnyítik a bér és munkakör adatok naprakészen tartását a jelenlétekhez. A rendszerben található adatok automatikusan frissülnek. A szoftver automatikusan számol és figyelmeztet, ha valamivel teendője van (Pl bérszakadék) A kézi rögzítések és módosítások. A hibalehetőségek minimalizálhatóak vele a hagyományos kézi táblázatkezelős rögzítéshez képest. Az adatok biztonságosan és jogkörökhöz kötötten elérhetőek és szerkeszthetőek, repatriálhatóak a hatóságok felé.

A szoftver megfelel az előírásoknak?

Igen. Az alkalmazást szakértő csoportunkkal hoztuk létre és aktualizáljuk a megjelenő helyi és  EU-s jogszabályok mentén, hogy Ön garantáltan az előírásoknak megfelelően tudja a kötelezettségeit elvégezni.

Amennyiben a magyar vagy EU-s törvények változnak természetesen az alkalmazásunk is frissül és figyelembe veszi az esetleges módosításokat.

A szoftverbe rögzített dolgozói és béradatok hitelességéért a munkáltatónak kell felelősséget vállalnia.

Kell-e speciális szakértelem a beállításhoz vagy használatához?

A bértranszparencia szoftver mindennapi használatához minimális szintű ismeretre van szüksége a bértranszparenciáról, magához a szoftver használata teljesen felhasználóbarát és könnyen kezelhető.  

Amennyiben van már bevezetésre kész bértranszparencia projektje akkor a dolgozók és a bérezéshez szükséges imput adatokra van szükség az induláshoz. Ezeket szakértőink segítenek önnek összeállítani amennyiben igényli.

Ha teljes körű megoldást vagy tanácsadást szeretne bértranszparencia projektje megvalósításához akkor erre is van mód. Az OLM Rendszer hitelesített szakértői és tanácsadói segítenek kialakítani és megvalósítani a bértranszparencia rendszerét. Továbbá lehetősége nyílik workshopjainkon oktatásainkon részt venni.

Mennyibe kerül az alkalmazás?

Az alkalmazás díjazását úgy alakítottuk ki, hogy töredéke legyen a piacon, szolgáltatók által kínált bértranszparencia ügyvitelnél továbbá kedvezőbb legyen, mint egy a feladatra dedikált munkatárs javadalmazása.

Az alkalmazás igénybe vétele garantáltan kevesebb mint a piacon található szakértői szolgáltatók által nyújtott

A jelen oldalon található információk nem minősülnek jogi vagy egyéb szakmai tanácsadásnak, illetve kötelező érvényű ajánlatnak. A pontos és teljes körű tájékoztatás érdekében kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot. A képek és ábrák kizárólag illusztrációs célokat szolgálnak.