Oldal kiválasztása

HR applikációk: Mire jó? Kinek éri meg? Hogyan működik

ápr 11, 2025 | Digitális átalakulás | 1 hozzászólás

Egyre több cég fontolgatja HR mobil alkalmazás bevezetését – de mit tud egy ilyen rendszer valójában? Mire jó? Milyen előnyöket hozhat, és milyen buktatókat érdemes elkerülni? Ebben a cikkben összegyűjtöttük a leggyakoribb kérdéseket, amik egy HR app kapcsán felmerülhetnek, és közérthető válaszokat adunk rájuk – segítve a döntést, ha a digitalizáció következő lépését tervezik.

Jelenleg 7 milliárd embert rendelkezik okostelefonnal, amely a föld népességének 80%-a. Magyarországon ez az arány 94%-os. Szinte mindent okostelefonról intézünk és ez alól már a vállalati alkalmazások sem képeznek kivételt. Az emberi erőforrás területe számára ez egy felbecsülhetetlen lehetőséget nyújt a hatékony HR kialakításához és működtetéséhez a vállalatoknál. De hol is járunk manapság és mire érdemes figyelni, ha HR appokról van szó?

 

Mi az a HR mobilalkalmazás?

A HR mobil applikáció olyan szoftvermegoldás, amely lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy HR folyamataikat mobileszközökön keresztül kezeljék.

Jellemzőjük, hogy ,,önkiszolgáló” HR folyamatokat tesznek lehetővé, ami azt jelenti, hogy az adminisztrátorok és a dolgozók is végezhetnek benne feladatokat. (Pl.: szabadságot igénylése)

Ezek az applikációk általában a HR rendszerek egyszerűsített, felhasználóbarát verzióit kínálják, amelyek optimalizáltak a mobilhasználatra.

Milyen előnyökkel jár egy HR app bevezetése a vállalat számára?

 

A HR app bevezetése jelentősen növeli a hatékonyságot: csökkenti a manuális adminisztrációt, gyorsabbá teszi a folyamatokat és tehermentesíti a HR osztályt.

A munkavállalók önállóan, mobileszközön keresztül intézhetik ügyeiket – például szabadságot igényelhetnek vagy elérhetik a bérjegyzéküket –, ami növeli az elégedettséget és a rugalmasságot.

A HR mobilalkalmazás segít átláthatóbbá tenni a szervezeti működést, támogatja a digitális munkakultúrát, és elősegíti a gyorsabb, adatalapú döntéshozatalt.

Milyen típusú HR mobilalkalmazások léteznek?

 

A HR mobilalkalmazásokat technikai megvalósítás szerint három fő típusba sorolhatjuk: natív, webes és hibrid megoldások.

A natív alkalmazások egy adott mobil operációs rendszerre (pl. Android vagy iOS) készülnek, így gyorsak és jól integrálhatók az eszköz funkcióival.

A webes applikációk böngészőn keresztül érhetők el, platformfüggetlenek, viszont korlátozottabb a funkcionalitásuk.

A hibrid megoldások ötvözik a natív és webes rendszerek előnyeit: egyetlen fejlesztéssel több platformra is használhatók, miközben jó felhasználói élményt kínálnak.

Milyen szempontokat kell figyelembe venni a megfelelő HR alkalmazás kiválasztásakor?

 

Egy HR app kiválasztásánál elsődleges szempont, hogy mennyire illeszkedik a vállalat meglévő HR folyamataihoz. Fontos, hogy az alkalmazás támogassa azokat a funkciókat, amelyekre valóban szükség van (pl. jelenléti ív, szabadságkezelés, bérinformációk, belső kommunikáció).

Tudta? – A HR app funkciói lehetnek alapvetők és élményfókuszúak is

Must have (alapfunkciók):

Ezek a HR app alapvető, működéshez elengedhetetlen funkciói, amelyek nélkül a napi HR adminisztráció és a munkavállalói önkiszolgálás nem lenne gördülékeny. Ilyenek például: munkaidő nyilvántartás kezelése, szabadságigénylés, bérjegyzék letöltése, személyes adatok módosítása, dokumentumelérés.

Fun to have (élményfókuszú funkciók):
Olyan extra lehetőségek, amelyek nem kötelezőek a HR működéséhez, de növelik a dolgozói élményt, elköteleződést vagy a belső kommunikáció hatékonyságát. Ilyenek például: születésnapi üzenetek, gamifikáció, wellbeing tippek, elismerési funkciók, belső csevegés, e-learning modulok.

Érdemes számításba venni, hogy a HR működésének hatékonyságához mely funkciók értékesebbek Önnek.

Érdemes figyelni az integrálhatóságra a meglévő HR vagy bérszámfejtő rendszerekkel, valamint a felhasználói élményre – legyen átlátható, egyszerűen kezelhető, mobilra optimalizált. Lényeges szempont még az adatbiztonság, a támogatás és ügyfélszolgálat minősége, valamint a rendszer skálázhatósága a jövőbeni igényekhez.

Mennyire biztonságos egy HR mobilalkalmazás, és hogyan védi a felhasználói adatokat?

 

A HR alkalmazások érzékeny személyes adatokat kezelnek, ezért a biztonság és az adatvédelem kiemelt fontosságú. A megbízható rendszerek titkosítással, kétlépcsős hitelesítéssel, rendszeres frissítésekkel és naprakész adatvédelmi beállításokkal védik a felhasználói információkat.

A GDPR-nak való megfelelés elengedhetetlen, hiszen a HR app gyakran tárol béradatokat, szabadságinformációkat és egyéb személyes adatokat.

Fontos, hogy a rendszer világos jogosultságkezeléssel rendelkezzen, és hogy a szolgáltató egyértelműen kommunikálja, hogyan kezeli az adatokat – így a munkavállalók is nagyobb bizalommal használják az alkalmazást.

Milyen költségekkel jár egy HR mobilalkalmazás bevezetése és fenntartása?

 

Egy HR app bevezetésének költségei több tényezőtől függenek: a választott rendszer típusától (natív, webes, hibrid), a testreszabás mértékétől, valamint attól, hogy bérelt (SaaS) vagy saját fejlesztésű megoldásról van szó.

Jellemző költségtételek közé tartozik a szoftverlicenc díja, a bevezetési díj (pl. adatbetöltés, oktatás), a rendszerintegráció költsége és az éves karbantartási, ügyfélszolgálati támogatás díja.

Hosszú távon érdemes figyelembe venni a frissítések, fejlesztések és esetleges skálázás költségeit is. Bár a bevezetés kezdetben befektetést igényel, a hatékonyságnövekedés és adminisztrációs időmegtakarítás révén jelentős megtérülést hozhat.

Milyen kihívások merülhetnek fel a HR alkalmazás bevezetése során?

Egy HR mobilalkalmazás bevezetése során gyakori kihívás a munkavállalók kezdeti bizonytalansága vagy ellenállása az új rendszerrel szemben. Fontos, hogy az applikáció bevezetését jól kommunikáljuk, és oktatással támogassuk.

Ha szeretne a tapasztalatokról olvasni vagy bevált módszerekre kíváncsi a HR app bevezetésével kapcsolatban akkor töltse le díjmentes  útmutatónkat itt:

HR mobil alkalmazások útmutatója

Díjmentes kézikönyv vezetők számára

HR mobil alkalmazások útmutatója-díjmentes letölthető kézikönyv-OLM Rendszer

Szeretné átlátni, hogyan alakíthatják át a mobil HR alkalmazások a munkahelyi folyamatokat? Ez az útmutató segítséget nyújt abban, hogy eligazodjon a HR appok világában:

  • Milyen előnyöket nyújtanak a mobil alkalmazások?
  • Mire érdemes figyelni a kiválasztás során?
  • Hogyan érdemes bevezetni az applikációt a vállalatnál?

Az anyag aktuális statisztikákkal, gyakorlati tanácsokkal és konkrét megoldási javaslatokkal támogatja Önt a HR digitalizáció útján.

Töltse le a HR mobil applikációk útmutatót

Csak néhány adatot kell megadnia és máris letölthető a kézikönyv.

Hírlevél és Általános Szerződési Feltételek *
Adatkezelési tájékoztató (GDPR) *