Oldal kiválasztása

Egy vállalkozást a folyamatos célkitűzések, a megújulás, a piaci trendek követése visz előre. A digitalizáció abszolút egy olyan irányzat, ami jelentős befolyással van a szervezetek sikerességére. Persze, mindenki hallott már róla, tisztában vannak az előnyeivel, de ha a saját cég működéséről van szó, akkor felvetődik a kérdés: Hogyan csináljuk?

Miképpen hozható összhangba a technológia az üzlet víziójával? Hogyan ne dolgozzunk fölöslegesen és eredménytelenül? Hogyan sikerül a célokat megvalósítani egy kihívásokkal teli, modern világban?

A digitális stratégia segít eligazodni a kérdések útvesztőiben! Egy jól megtervezett koncepcióval a kudarcok elkerülhetőek, a szervezet jelentős növekedésnek és fejlődésnek indulhat.

A hagyományos gondolkodású cégek, melyek nem foglalkoznak ezen területük fejlesztésével, már most komoly hátránnyal indulnak a meglévő piaci részesedés megtartása, illetve az újak megszerzése érdekében folytató versenyben.

A digitális stratégiának kiemelt helye van a szervezetekben. Minél jobban integrálódik a vállalati stratégiába, a cég annál inkább tud alkalmazkodni a dinamikusan fejlődő digitális piac követelményeihez.

Mi a digitális stratégia?

A digitális stratégia olyan cselekvési tervek összessége, mely a technológiai erőforrások alkalmazásával segít elérni a kitűzött célokat. Ez azonban nem egyenlő az informatikai stratégiával. Amíg az IT kizárólag a technológiára összpontosít, addig a digitalizáció átsző és meghatároz minden üzleti folyamatot és tevékenységet. Kialakítása nem különbözik a hagyományos stratégia szisztémájától, de a fő hangsúly itt az alkalmazható digitalizációs lehetőségeken és ezeknek a folyamatokra és a célokra gyakorolt hatásán van.

A digitális stratégia megadja az irányt, amerre egy szervezetnek a technológiai versenyelőnyök eléréséhez menni kell és azokat a cselekvési terveket, amiket az előrelépés érdekében véghez kell vinni.

digitale-strategia-odt-blog-de-1

Ehhez nagyon fontos tényező a digitális üzleti modell kialakítása, amelynek az elemei (mint az: ügyfélkapcsolatok, termékek, üzleti modellek, értékláncok) megvizsgálásával és megértésével határozható meg a digitális stratégia. Ez egy kulcsfontosságú része a szervezet digitális üzleti átalakulásának, és amely szavatolja, hogy a technológia az elérendő célokat támogatva töltse be szerepét. A vállalat ezáltal új, megkülönböztető képességekre tehet szert.

Mi a célja?

A digitális stratégia célja, hogy az üzleti tevékenység és a vállalkozások átalakítása érdekében megkeresse és megtalálja annak módját, hogy miként lehet a technológiai eszközöket a legcélravezetőbben felhasználni. Feltérképezi azokat a folyamatokat és lépéseket, melyeket változtatni szükséges ahhoz, hogy magasabb minőségű termékeket és szolgáltatásokat nyújtsanak a cégek.

was-ist-der-zweck-odt-blog-de-2

A hagyományos üzleti elemeket, mint például a termelés, a tervezés, marketing, stb. olyan módon alakítsa át, hogy az a mai kor elvárásainak megfeleljen.

A fókusz egy biztos digitális vállalkozási alap megteremtésén van, amely a céget előnyben tartja az üzleti életben a versenytársakkal szemben.

Miért van rá szükség?

Az a vállalat, amelyik hosszú távon is versenyképes szeretne maradni, annak digitális stratégia kidolgozására van szüksége. Függetlenül attól, hogy milyen iparágban tevékenykedik. A digitalizmus megállíthatatlanul fejlődik és, aki ezzel nem veszi fel a ritmust, az kockázatot vállal arra, hogy a feltörekvőbb konkurencia árnyékában maradjon.

A magasabb szinten digitálizált vállalatok nagyobb profitra tesznek szert, gyorsabban növekednek és tőkehatékonyabbak. Sokkal könnyebben érik el a célközönséget és fokozódik a szervezetek produktivitása is. A technológia, az adatok és információk felhasználásával növelhető a humán erőforrás teljesítménye és optimalizálhatóak a költségek.

Fontos szempont, hogy a célok online elérése is csak a digitális marketing stratégiával valósítható meg. Azok, akik úgy gondolják, hogy a tradicionális megoldásokkal még mindig hatékonyan lehet előre jutni, ők zsákutcába kerülnek. Pozitív tendenciát mutat, hogy a vállalkozások jelentősebb része felismeri legalább az e-mail, a honlap és a közösségi média használatának fontosságát. Azonban nem biztos, hogy optimálisan és célzottan ki tudják használni a virtuális tér egyéb lehetőségeit.

digitale-strategie-warum-brauchen-sie-es-odt-blog-en-3

A digitális cselekvési tervvel meghatározható az elérni kívánt referenciaérték és egy haladási irány, amely az online térben a márkaépítéshez, az új ügyfelek megszerzéséhez vagy a jelenlegi fogyasztók elkötelezettebbé tételéhez visz.

A hagyományos csatornák fogyasztói magatartása eltér a virtuális térben tapasztaltaktól. A stratégia rámutat arra, hogy ezeket a vásárlási szokásokat és ügyfél igényeket meg kell ismerni, amik a digitális platformokon elérhető eszközök (pl. Google Analytics) segítségével is megvizsgálhatóak. További előny, hogy a ROI-t (a befektetés megtérülésének mutatóját) a hagyományos stratégiával szemben online folyamatosan nyomon lehet követni, aminek a rendszeres mérésével a stratégia költségei optimalizálhatóak.

ohne-digitale-strategie-odt-blog-en-4

Digitális stratégia nélkül a versenytársak nagyobb piaci részesedést szerezhetnek és az ügyfeleknél is könnyen feledésbe merülhet a cég márkája. A leghatékonyabb marketing akkor érhető el, ha a digitális média integrálva van a hagyományos médiába. Az interneten történő megjelenéssel a közönség számára online érték teremthető, a célcsoportot fókuszáltan megcélozva, az igényeiknek megfelelően lehet ösztönözni a vásárlásra és az elköteleződésre.

A jól megtervezett és kivitelezett digitális stratégia támogatja és összhangban van az üzleti célokkal és segít megteremteni a fenntartható növekedés alapjait. Lehetővé teszi a vállalat digitális szervezetté történő fejlődését. Javítja az üzleti teljesítményt, újradefiniálja a szabályokat és modernebb működési struktúrát épít, ami mellett a hagyományos módszerek életképességüket, hatékonyságukat vesztik.

Milyen fő tényezői vannak a digitális stratégiának?

A digitális stratégia olyan lényeges elemekből áll, amelyek az iparágtól és az üzleti profiltól függően különböző mértékben lehetnek relevánsak egy szervezet számára. Hogyha bármelyik hiányzik vagy csak hagyományos módon van jelen a cég működésében, az komolyan veszélyezteti a cég piaci részesedését, szerepét és jövőbeli céljait.

Online jelenlét a digitális platformokon!

Ebbe beletartozik minden olyan felület, ahol a vállalkozás megjelenik és elérhető a közönség számára. Ilyen pl. a saját honlap, közösségi média, hirdetések, cikkek vagy linkek.

Digitális marketing, vagyis a cég online reklámozása internetes forrásokon!

Az online marketing magába foglalja mindazt, amin keresztül a fogyasztók rátalálnak a cégre. Ezek szintén lehetnek a weboldalak, mobil applikációk, közösségi média profil oldal vagy azokon történő hirdetések, blogcikkek, hírlevelek, stb.

Online értékesítés webshopon keresztül!

Ez lehetővé teszi, hogy a fogyasztókat bármikor és bárhonnan ki lehessen szolgálni, miközben a fejlődés érdekében a vállalat más területeire is lehet koncentrálni.

Ügyfél kapcsolat biztosítása a lehető legtöbb módon!

Így elérhetővé lehet tenni a fogyasztók számára, hogy akár e-mailen, telefonon, weboldalon vagy közösségi médián keresztül is interakcióba lépjenek a vállalkozással.

Online biztonság garantálása!

Ez különösen fontos a szervezetek számára, mert a digitális eszközök, szoftverek, az adatok és az információk rendkívül fontos értéket képviselnek és pótolhatatlanok egy vállalkozás számára. A kiberbiztonság magába foglalja a felhőalapú biztonság mentési rendszerét, biztonságos fizetési rendszereket és a vállalati és ügyféladatok biztonságos tárolását digitális felületen.

Beszállítói interakció a globális piacon!

Az online jelenlét, a digitalizáció lehetővé teszi, hogy a szervezet nemzetközi és globális piacokon is alakítson ki partneri kapcsolatokat beszállítókkal. A források sokkal szélesebb sprektumból meríthetők és profitábilisabb lehet egy-egy ilyen üzleti tranzakció, mint akár országhatáron belül.

Mobil kompatibilis megoldások biztosítása!

A vállalkozás okostelefonra, tabletre szabott alkalmazásokkal, webhelyekkel és fizetési lehetőségekkel teszi még egyszerűbbé és gyorsabbá a felhasználóknak a feladatok elvégzését. Ez lényeges elem az Y és Z generáció szempontjából is, akik alap eszközük a mobil és gyakorlatilag mindent azon intéznek el.

Hatékonyság a technológián keresztül!

A digitális technológia szervezetbe történő integrálásával és alkalmazásával bizonyos feladatok automatizálhatóak, az információk könnyebben elérhetőek és az adatok rövidebb időn belül feldolgozhatóak. Ezáltal idő és költség takarítható meg, a munka hatékonyabb, az eredmények pedig magasabbak lesznek. Javítható a kommunikáció és elkötelezettebbé válnak a munkavállalók is.

Felhő alapú megoldások!

Ez lehetővé teszi az adatok tárolását vagy rendszerek használatát további eszközök beszerzése nélkül. Nincs szükség plusz alkalmazottra sem, hiszen a felhő biztosítja a kapacitás növelését és a képességek bővítését.

A digitális stratégia megvalósítása

A digitális cselekvési terv túlmutat a hagyományos stratégián és az informatikával összehangolt üzleti folyamatokon. Nem csak a belső működésre koncentrál, de kiterjed a vállalat határain és az ellátási láncokon túlra is. A digitális stratégia kidolgozásánál figyelembe kell venni a piaci környezetet, a versenytársakat, partnereket és az ügyfeleket, hiszen ezek mind-mind összefonódnak.

umsetzung-der-digitalen-strategie-odt-blog-de-5

Mielőtt bármelyik cég belevágna a digitális stratégia kialakításába, előtte érdemes letisztázni néhány olyan kérdést, ami segít abban, hogy a digitális technológia valóban értékteremtő legyen és előnyt jelentsen a már meglévő üzleti és vállalati stratégiában.

Kockázatot jelent a lehetőségek és veszélyek alapos átvizsgálása nélkül és felkészületlenül szervezni a digitális stratégiát. Ezzel rengeteg idő, pénz és releváns lehetőségek mennek kárba, ráadásul nagyon könnyen félreértelmezhetőek a vállalat tényleges szükségletei és prioritásai. Ennek elkerülése érdekében és a digitális gazdaságban való sikeres fejlődéshez a vezetőknek át kell gondolniuk az alábbi kérdésköröket:

Szervezetfejlesztés

  • Milyen hatással van a digitális technológia a vállalkozásra? Mennyire változtatja meg?
  • Milyen új üzleti lehetőségeket hozhat magával?
  • Hogyan tudja még innovatívabbá tenni a szervezetet?
  • Hogyan befolyásolja az aktuális üzleti modellt és pozíciót az iparágon belül?
  • Hogyan emelheti a digitális technológia a vállalkozás piaci értékét? Hogyan teheti versenyképessé?
  • Milyen új képességekkel ruházza fel a vállalatot?
  • Hogyan segít megkülönböztetni a céget a versenytársakkal szemben?
organisatorische-entwicklung-odt-blog-de-6

Termék/szolgáltatás fejlesztés

  • Hogyan fejlesztheti a digitális technológia a termékeket és szolgáltatásokat?
  • Hogyan javítja a termékek és szolgáltatások minőségét? Hogyan optimalizálja a költségeket?
  • Miképpen javítja a működési, stratégiai és teljesítmény növelési folyamatokat?
  • Hogyan optimalizálja az ellátási lánc irányítását és hatékonyságát?
  • Milyen módon befolyásolja az értékesítés és a marketing területét és fejlődését?
produkt-dienstleistungsentwicklung-odt-blog-de-7

Ügyfélkör/partner kapcsolatok bővítése

  • Hogyan befolyásolja a digitális technológia a célcsoportot? Újabb lehetőségeket tár fel?
  • Újabb potenciális piac célozható meg?
  • Növeli a jelenlegi fogyasztói közönség lojalitását vagy épp ellenkezőleg, negatívan hat rájuk?
  • Milyen értéket nyújt a fogyasztók számára?
erweiterung-des-kundenstammes-partner-beziehungen-odt-blog-de-8

Ezekre a kérdésekre adott válaszok alapján meghatározható, hogy a digitalizáció hogyan hat az üzlet működésére és hogyan változtatja meg a vállalat egészét.

A digitális stratégia létrehozásához szükség van egy olyan felelős vezető kiválasztására, aki alkalmas ezen cselekvési terv irányítására és megfelelő döntéseket tud hozni az eredményes változások érdekében. A vállalati céloknak megfelelően számba kell venni az esetleges gyengeségeket és erősségeket, amiket a technológia jelenthet a szervezet jövőjére és ez alapján meghatározni a szükséges lépéseket.

Fontos megvizsgálni, hogy a rendelkezésre álló digitális infrastruktúra mennyire növeli vagy egészíti ki az üzlet működési folyamatait és hogyan felelnek meg a jelenlegi stratégiának. Ezzel kiküszöbölhetőek az olyan fölösleges beruházások, amelyek nincsenek összhangban a szervezet prioritásaival és igényeivel, és szükségtelenül vesztegetnék el az erőforrásokat.

A digitális stratégia lényege, hogy olyan vállalkozást sikerüljön létrehozni, amely lépést tud tartani a technológiai és digitális változásokkal és alkalmazkodni tud az ügyfelek elvárásaihoz.

A digitalizáció elterjedésével az üzleti stratégiák a jövőben automatikusan digitális stratégiává fognak válni. Ez a fajta átalakulás nem csak a cégek érdeke, de a fogyasztók és a társadalom is ugyanúgy igényli. A piacokért folytatott versenyben a digitalizáció rohamos fejlődésével a változásra leginkább hajlamos és innovatív vállalatok kerülhetnek ki győztesként.

Szerző: Pataki-Magyar Gabriella  

ODT SYSTEM - DIGITAL TRANSFORMATION IN THE FIELD OF HR COVER

Digitális átalakulás a HR területén - Díjmentes útmutató

A nagyvállalatoknál jelentős mértékű fejlődést eredményez a HR digitalizációja. Útmutatónkban segítünk megválaszolni a HR digitális átalakulásának főbb kérdéseit.

Az útmutatóban:
🔵 Digitális forradalom mutatói
🔵 Digitizáció, digitlaizáció, digitális transzformáció
🔵 Hogyan zajlik az átalakulás a vállalatoknál?
🔵 Technológiai evolúció a HR-ben
🔵 HR digitalizációs tájkép
🔵 Kihívások a digitális úton
🔵 Bevált módszer a HR digitális átalakítására

OLM Rendszer blog hírlevél feliratkozás
Töltse ki az alábbi űrlapot, hogy a legérdekesebb HR digitalizációs szakmai tartalmainkat el tudjuk küldeni Önnek.
Adatkezelési tájékoztató (GDPR)*

Kövess minket közösségi oldalainkon is!