Miképpen hozható összhangba a technológia az üzlet víziójával? Hogyan ne dolgozzunk fölöslegesen és eredménytelenül? Hogyan sikerül a célokat megvalósítani egy kihívásokkal teli, modern világban?
A digitális stratégia segít eligazodni a kérdések útvesztőiben! Egy jól megtervezett koncepcióval a kudarcok elkerülhetőek, a szervezet jelentős növekedésnek és fejlődésnek indulhat.
Ehhez nagyon fontos tényező a digitális üzleti modell kialakítása, amelynek az elemei (mint az: ügyfélkapcsolatok, termékek, üzleti modellek, értékláncok) megvizsgálásával és megértésével határozható meg a digitális stratégia. Ez egy kulcsfontosságú része a szervezet digitális üzleti átalakulásának, és amely szavatolja, hogy a technológia az elérendő célokat támogatva töltse be szerepét. A vállalat ezáltal új, megkülönböztető képességekre tehet szert.
Fontos szempont, hogy a célok online elérése is csak a digitális marketing stratégiával valósítható meg. Azok, akik úgy gondolják, hogy a tradicionális megoldásokkal még mindig hatékonyan lehet előre jutni, ők zsákutcába kerülnek. Pozitív tendenciát mutat, hogy a vállalkozások jelentősebb része felismeri legalább az e-mail, a honlap és a közösségi média használatának fontosságát. Azonban nem biztos, hogy optimálisan és célzottan ki tudják használni a virtuális tér egyéb lehetőségeit.
Digitális stratégia nélkül a versenytársak nagyobb piaci részesedést szerezhetnek és az ügyfeleknél is könnyen feledésbe merülhet a cég márkája. A leghatékonyabb marketing akkor érhető el, ha a digitális média integrálva van a hagyományos médiába. Az interneten történő megjelenéssel a közönség számára online érték teremthető, a célcsoportot fókuszáltan megcélozva, az igényeiknek megfelelően lehet ösztönözni a vásárlásra és az elköteleződésre.
Online jelenlét a digitális platformokon!
Ebbe beletartozik minden olyan felület, ahol a vállalkozás megjelenik és elérhető a közönség számára. Ilyen pl. a saját honlap, közösségi média, hirdetések, cikkek vagy linkek.
Digitális marketing, vagyis a cég online reklámozása internetes forrásokon!
Az online marketing magába foglalja mindazt, amin keresztül a fogyasztók rátalálnak a cégre. Ezek szintén lehetnek a weboldalak, mobil applikációk, közösségi média profil oldal vagy azokon történő hirdetések, blogcikkek, hírlevelek, stb.
Online értékesítés webshopon keresztül!
Ez lehetővé teszi, hogy a fogyasztókat bármikor és bárhonnan ki lehessen szolgálni, miközben a fejlődés érdekében a vállalat más területeire is lehet koncentrálni.
Ügyfél kapcsolat biztosítása a lehető legtöbb módon!
Így elérhetővé lehet tenni a fogyasztók számára, hogy akár e-mailen, telefonon, weboldalon vagy közösségi médián keresztül is interakcióba lépjenek a vállalkozással.
Online biztonság garantálása!
Ez különösen fontos a szervezetek számára, mert a digitális eszközök, szoftverek, az adatok és az információk rendkívül fontos értéket képviselnek és pótolhatatlanok egy vállalkozás számára. A kiberbiztonság magába foglalja a felhőalapú biztonság mentési rendszerét, biztonságos fizetési rendszereket és a vállalati és ügyféladatok biztonságos tárolását digitális felületen.
Beszállítói interakció a globális piacon!
Az online jelenlét, a digitalizáció lehetővé teszi, hogy a szervezet nemzetközi és globális piacokon is alakítson ki partneri kapcsolatokat beszállítókkal. A források sokkal szélesebb sprektumból meríthetők és profitábilisabb lehet egy-egy ilyen üzleti tranzakció, mint akár országhatáron belül.
Mobil kompatibilis megoldások biztosítása!
A vállalkozás okostelefonra, tabletre szabott alkalmazásokkal, webhelyekkel és fizetési lehetőségekkel teszi még egyszerűbbé és gyorsabbá a felhasználóknak a feladatok elvégzését. Ez lényeges elem az Y és Z generáció szempontjából is, akik alap eszközük a mobil és gyakorlatilag mindent azon intéznek el.
Hatékonyság a technológián keresztül!
A digitális technológia szervezetbe történő integrálásával és alkalmazásával bizonyos feladatok automatizálhatóak, az információk könnyebben elérhetőek és az adatok rövidebb időn belül feldolgozhatóak. Ezáltal idő és költség takarítható meg, a munka hatékonyabb, az eredmények pedig magasabbak lesznek. Javítható a kommunikáció és elkötelezettebbé válnak a munkavállalók is.
Felhő alapú megoldások!
Ez lehetővé teszi az adatok tárolását vagy rendszerek használatát további eszközök beszerzése nélkül. Nincs szükség plusz alkalmazottra sem, hiszen a felhő biztosítja a kapacitás növelését és a képességek bővítését.
Mielőtt bármelyik cég belevágna a digitális stratégia kialakításába, előtte érdemes letisztázni néhány olyan kérdést, ami segít abban, hogy a digitális technológia valóban értékteremtő legyen és előnyt jelentsen a már meglévő üzleti és vállalati stratégiában.
Szervezetfejlesztés
- Milyen hatással van a digitális technológia a vállalkozásra? Mennyire változtatja meg?
- Milyen új üzleti lehetőségeket hozhat magával?
- Hogyan tudja még innovatívabbá tenni a szervezetet?
- Hogyan befolyásolja az aktuális üzleti modellt és pozíciót az iparágon belül?
- Hogyan emelheti a digitális technológia a vállalkozás piaci értékét? Hogyan teheti versenyképessé?
- Milyen új képességekkel ruházza fel a vállalatot?
- Hogyan segít megkülönböztetni a céget a versenytársakkal szemben?
Termék/szolgáltatás fejlesztés
- Hogyan fejlesztheti a digitális technológia a termékeket és szolgáltatásokat?
- Hogyan javítja a termékek és szolgáltatások minőségét? Hogyan optimalizálja a költségeket?
- Miképpen javítja a működési, stratégiai és teljesítmény növelési folyamatokat?
- Hogyan optimalizálja az ellátási lánc irányítását és hatékonyságát?
- Milyen módon befolyásolja az értékesítés és a marketing területét és fejlődését?
Ügyfélkör/partner kapcsolatok bővítése
- Hogyan befolyásolja a digitális technológia a célcsoportot? Újabb lehetőségeket tár fel?
- Újabb potenciális piac célozható meg?
- Növeli a jelenlegi fogyasztói közönség lojalitását vagy épp ellenkezőleg, negatívan hat rájuk?
- Milyen értéket nyújt a fogyasztók számára?