A távmunka egy jó lehetőség arra, hogy a menedzserek és az alkalmazottak is szabadon és rugalmasan dolgozzanak. Megteremtsék az egészséges egyensúlyt a munka és a magánélet között, és rengeteg költséget és időt megspóroljanak, amit munkába járással töltenének el.
Ez igaz! Ám, a színfalak mögött könnyen problémák adódhatnak. Hiszen a dolgozók nem találkoznak egymással, a kommunikáció zavarossá válhat, csökkenhet a bizalom és a hatékony együttműködés is. Sok olyan tényező merülhet fel, ami rossz hatással lehet a szervezeti célok elérésére.
Ezek leküzdéséhez szükség van a virtuális vezetőre. A jó menedzsernek rendelkezni kell empátiával, döntési képességgel, jó kommunikációs készséggel, valamint hitelességgel. Világos jövőképet fogalmaz meg, ösztönzi az embereit, és elősegíti az összetartást. Továbbá meg tud birkózni az alábbiakban bemutatott, virtuális vezetéssel járó legfontosabb problémákkal.