Ha egy átlagos magyar cég egy évben felhasznált papírjait egymás után tennénk a földre akkor elsétálhatnánk a lapokon Budapesttől Esztergomig, ugyanis 13.000 papír fogy egy hónapban átlagosan és 156.000 papír egy évben.
Ebből a papírhegyből legalább egy-két méter magasság csak a munkaügyes papírokból áll. Mert ugye van jelenléti íved, munkaügyi nyilvántartásod, beosztásaid, szabadságos távollétes naptáraid, kilépéses belépéses listák, és csak a képzelet szab határt, hogy még hány papírt és excelt használsz fel.
Szerinted ez egy rendben van? Vegyük azt, hogy egy feladatra használhatod a számítógéped vagy az okostelefonod. Ezeken az eszközökön több száz alkalmazás segít Neked elvégezni egy feladatot. Elég vicces is lenne manapság, ha előkapnád a kockás füzeted és abban kezdenél el körmölni.
A helyzet az, hogy sok vállalatnál pontosan ez történik. A munkaügyi feladatok java hatalmasra hízott excel táblák makrók sűrűjében van vezetve vagy kinyomtatott papírokon de a kézzel vezetett füzetecskék sem ritkák. Mindezt egy olyan korban, ahol a digitális naptáradban vezeted a születésnapokat találkozókat, az egészségedre fitness programok figyelnek, és egyre több mindenhez az informatikát használod.
Pontosan ezért szükségtelen, hogy a munkaügyi feladatok elvégzése és még mindig az ,,őskort” idézze. Az Online Munkaidő Nyilvántartó Rendszer megalkotásánál az volt a célkitűzés, hogy a munkaügyekkel foglalkozó emberek életét megkönnyítsük és a legmodernebb technológiákat a szolgálatunkba állítva egy olyan Rendszert hozzunk létre, amely időt és nem kevés papírmunkát spórol.
Biztosan Te is tudsz felidézni olyan feladatot, ami rendszeresen ismétlődik és gyakorlatilag ugyanazt végzed el hétről hétre. Még bonyolultabbak azok a feladatok, amelyeknél két három táblázatot vetsz össze és még állandóan ellenőrizned is kell. A munkaügyi nyilvántartásokban az ilyen feladatcsoportok nem csak sok időt vesznek el de bizony komoly tétjük is van. Elég egy munkaügyi ellenőrzés és egy félre írt szám kitöltetlen cella komoly bírságot von maga után.
Az OLM Rendszer ezeket a feladatokat villámgyorsan végzi el mindössze néhány másodperc alatt. A legtöbb munkaügyi folyamat automatikus csak változás esetén kell bele nyúlni. A Rendszer mint egy személyes munkaügyi asszisztensként úgy lett felépítve, hogy a Munka törvénykönyvének megfelelően lehessen minden feladatot ellátni benne.
A munkaidő nyilvántartó naprakészen vezetői az adatokat. Nincs pötyögés! A beosztástervezés akár előre generált munkarendekből is lehetséges. Nem kell vonalzó kispapír és egyéb általános iskola rajzszakkörére emlékeztető segédanyagok. A szabadság és távollétek kezeléséhez sem kell különleges excel. Ebben a modulban mindent megtalálsz. Kezelőbarát felület és semmi függvény.
Ez pedig több tonna papír kiváltását jelenti és olyan forradalmat, mint a bankkártya megjelenése. Ha eddig eltemettek a papírtömbök, ha a végtelen excel táblák fogságában élsz akkor itt az idő fellélegezni mert az OLM Rendszer elhozta a munkaügyek jövőjét.