Oktatás helytől és időtől függetlenül
A technológiai fejlődésnek és az interaktív tanulási eszközöknek köszönhetően, a diákoknak lehetősége van arra, hogy elméleti tudásukat bárhol és bármikor fejlesszék. Nincsenek fix időhöz és épülethez kötve. Természetesen, egy adott gyakorlati tudás megszerzése már nem biztos, hogy kivitelezhető pl. otthonról.
Személyre szabott tanulás
A tanulók szoftver segítségével képességeiknek megfelelően, személyre szabottan tudnak tanulni. Saját tempójukban haladhatnak, nem kell felvenni a ritmust más diákokkal. A tanárok a szoftverekből kinyert teljesítmény adatok alapján megtudhatják, hogy a diák mely tantárgyakban erősebb és melyekben van szüksége több segítségre, foglalkozásra.
Rugalmas tanulás
Az Ipar 4.0 nem ragaszkodik a hagyományos, egységes oktatási modellhez. Lehetővé teszi a rugalmas tanulást, ami szoftvereken keresztül online módon juttat információkat a tanároknak. Ez alapján tudják mérni és követni a diákok teljesítményét és fejlődését. Így minden diáknak egyéni segítséget tudnak nyújtani, nagyobb hangsúlyt fektetve azokra a területekre, amelyekben gyengébbek.
Projekt alapú tanulás
Projekt alapú tanulással a hallgatók felkészülhetnek a jövő kihívásaira. Javíthatják és fejleszthetik problémamegoldó és időgazdálkodó képességeiket, megtanulhatnak csapatban együttműködni és megoldás orientáltan gondolkodni. A papír alapú tudásfelmérés helyett, a megszerzett ismereteiket egy igazi projektben próbálhatják ki.
Adatok értelmezése
Ahhoz, hogy az iskolapadból kilépő diákok helyt tudjanak állni a digitális munkaerőpiacon, képesnek kell lenniük reagálni az új forradalom globális szükségleteire. Ez meghatározóan az adatok gyűjtésében, kezelésében, feldolgozásában és értelmezésében rejlik.
Vizsgák helyett folyamatos fejlesztés
A megszerzett tudás vizsgával való felmérése nem lesz sokáig életképes. A diákok hamar elfelejtik az információkat. Ehelyett az ismereteiket az teljes oktatási időszakot figyelembe véve értékelik. Ezen kívül a tanulóktól elvárhatják, hogy a tudásukat folyamatosan egy projektbe vagy gyakorlatba ültessék át. Ez hozzájárul ahhoz, gyakorlati szinten is elmélyítsék tudásukat és az iskolából kikerülve piacképessé váljanak.
Tantervkészítés diákokkal
A tanulók bevonásával olyan, mindenre kiterjedő tanterv alakítható ki, ami hatással van a diákok érdeklődésére és elköteleződésére. A korszerű és a jövőorientált tanterv nagyon hasznosnak fog bizonyulni az edukációban a diákok számára.
Tanár helyett mentor
Jelenleg a tanárok a tudást adják át a diákoknak. Az Oktatás 4.0 lehetővé teszi, hogy a tanárok mentor szerepben szülessenek újjá, ezáltal segítve a diákokat a tanulás és a fejlődés új folyamatában. Így sokkal jobb teljesítményre tehetnek szert és felkészültebben lépik át a jövő kapuját.