Csökkenő termelékenység
Ha egy cég nem rendelkezik megfelelő műszaki háttérrel, az előbb-utóbb nehézségekhez vezet. A hardverek esetében számolni kell az alaplapok, a merevlemezek vagy memórialemezek meghibásodásával. Ha csak egy berendezés is megsérül, azáltal értékes adatok és az addig belefektetett idő és energia mehet kárba. A javítás azonban túl drága lehet és napokig is eltarthat. Addig viszont megállhat a munka és az sem biztos, hogy az elveszett adatokat sikerül megmenteni.
Rossz ügyfélélmény
Az ügyfelek rendszerint azonnali kapcsolatot, azonnali vásárlást vagy azonnali megoldást akarnak a problémájukra. Kivételes felhasználói élményre számítanak. Ha a cég kommunikációs rendszere folyamatosan összeomlik, elvesznek az e-mailek vagy használhatatlan a webshop, akkor hogyan tudná a vállalat kielégíteni a fogyasztók ezen szükségleteit?
Ezek az elvárások ma már nem csak lehetőségként vannak jelen, hanem alap követelmények és elengedhetetlenek ahhoz, hogy a szervezetek maximális ügyfélélményt biztosítsanak. Máskülönben kockáztatják az idő, a bevétel és a bizalom elvesztését. Hiszen az említett kellemetlenségek miatt a fogyasztók nem csak rosszul fognak megítélni, de ezek arra sarkallják őket, hogy más vállalkozásokat keressenek fel igényeikkel.
Megnövekedett költségek
Egy elavult technológiát fenntartani sokkal költségesebb, mint beruházni egy modern változatra. Főleg hosszú távon. Hiszen pont a technológia az, amely rendkívül gyorsan elavul és fejlődik.
Természetesen, elsőre mindig drágábbnak tűnik egy új szoftver vagy hardver megvétele, mint egy akut meghibásodást kijavítani. Azonban fontos, hogy ezt alapos mérlegelésnek vessük alá. Mert végül is mi kerül többe?
- Megvenni egy olyan eszközt, ami a legkorszerűbb feltételek szerint, gyorsan és fennakadások nélkül működik, és támogatja a hatékony munkavégzést?
- Használni a régi, „bevált” rendszert, ami időről-időre problémákat generál és javításra szorul, gátolja termelékenységet és a vállalat gördülékeny működését?
Biztonsági rések
Az egyik legnagyobb veszély, aminek egy cég kiteheti magát a kiberbűnözés. Ez azonban nagy eséllyel csak akkor következhet be, ha elavult rendszert alkalmaz. Ugyanis az idejétmúlt eszközök nem képesek kezelni a számítógépes bűnözés kifinomult módszereit. Nem rendelkeznek megfelelő védelemmel, nem képesek kiszűrni a fenyegetéseket, így az adatok könnyen rossz kezekbe kerülhetnek.
A kiberbűnözők tisztában vannak vele, hogy mely eszközök elavultak és támadhatóak. A károkozáshoz pedig bőven elég egy apró művelet vagy figyelmetlenség, mint egy rossz linkre való kattintás vagy e-mail megnyitása.
Jogszabályi megfelelősségek hiánya
Bármilyen vállalkozásról legyen szó, fontos, hogy az alkalmazott rendszer megfeleljen a tevékenységét érintő jogszabályoknak. Például, ha a cég biztosítja a PayPal kártyás fizetési lehetőséget, akkor az adott szoftvernek PCI-kompatibilisnek kell lennie. Azaz meg kell felelnie ezen Adatbiztonsági szabvány előírásainak. Ezt a régi szoftverek nem tudják biztosítani.
Versenyelőny hiánya
A korszerűtlen technológia egyértelműen versenyhátrányba szorítja a vállalatokat. Korlátozza a piaci változásoknak és szervezeti igényeknek való megfelelést. A digitalizáció gyors ütemű fejlődése miatt egyre nehezebb jó piaci pozícióba kerülni. Azonban, ha innovatív megoldásokat alkalmazunk, akkor sokkal kevesebb idő és energia befektetéssel, sokkal több mindent tudunk véghez vinni.
A modern eszközök rugalmasabbá és produktívabbá teszik a cégeket. Lehetőséget biztosítanak, hogy hozzáférjenek valós idejű elemzésekhez. Betekintést nyerhetnek a szervezet minden területére, ezáltal pedig megalapozott döntéseket hozhatnak.
De ha egy felhőalapú technológiát nézünk, az hatalmas előnyt ad a vállalatoknak. Tevékenységüket, piaci elérésüket ezáltal kiterjeszthetik akár a tengeren túlra is. A világ bármely pontján együttműködhetnek ügyfelekkel/partnerekkel, mert a szükséges információkat korlátok nélkül és bármilyen eszközről meg tudják osztani egymással. Nem kell csak egy adott területre koncentrálódniuk.
Stresszfaktor növekedése
A munkavégzés közbeni állandó fennakadások feszültséget okozhatnak. Nincs is bosszantóbb, amikor egy akut probléma miatt (pl. egy elfelejtett jelszó, egy program összeomlása vagy internet kiesés) nem lehet haladni a feladatokkal. Főleg, ha nincs lehetőség azonnali megoldásra vagy ha épp szorít a határidő.
Minél több gubanc nehezíti a munkát, annál több stressz és frusztráció éri a munkavállalót. Egy-egy ilyen helyzet után pedig nem könnyű egyik percről a másikra regenerálódni. A rossz technológia használata negatívan hat a dolgozók teljesítményére és a vállalathoz való viszonyulásukra is. Hosszú távon ez a jelenség akár felmondáshoz is vezethet. Hiszen nem csak a munkavégzés folyamatosságát, hanem a kisebb sikerélményeket is gátolja.