Oldal kiválasztása

Egy vállalat jövőjét az alkalmazottai képesítései és kompetenciái is nagyban meghatározzák. Minél képzettebbek a munkavállalók annál nagyobb sikereket lehet velük elérni.

Egy jól működő képzési rendszer kialakítása hosszadalmas folyamat. Annak érdekében, hogy a vállalat alkalmazottai a megfelelő kompetenciákkal rendelkezzenek alaposan fel kel mérni melyek azok a területek, ahol fejlesztésre, továbbképzésre van szükség.

A vállalati támogatás

A vállalati képzések egyik legnagyobb nehézsége, hogy maga a vállalat mennyire támogató. A KSH adatai alapján elmondható, hogy minél több főt foglalkoztat egy vállalat annyál jobban támogatja a belső képzéseket.

  • 10-49 fő alkalmazott 38% 38%
  • 50-249 fő alkalmazott 65% 65%
  • 250 fő feletti alkalmazott 91% 91%

A részvétel

A vállalati belső képzések akkor lehetnek sikeresek, ha a dolgozók is szívesen vesznek részt az oktatásokon. Annak érdekében, hogy a megfelelő alkalmazottakat tudjuk továbbképzésre küldeni szükséges megvizsgálni, hogy mekkora a részvételi hajlandóság. A ksh adatai szerint a

  • 10-49 fő alkalmazott 37% 37%
  • 50-249 fő alkalmazott 26% 26%
  • 250 fő feletti alkalmazott 31% 31%

A kompetencia

Szintén nehézséget jelent a munkavállalói kompetencia növelésekor megállapítani, hogy a résztvevők számára képzést vagy a fejlesztést szükséges indítani.

  • Képzéseket alacsonyabb képzettségű alkalmazottaknak szokás tartanak, annak érdekében, hogy a jelenlegi munkakörüket jobban el tudják látni.
  • Szakemberek, vezetők esetében fejlesztésről beszélünk, amelyek a jövőre, a vállalat távlati célokra irányul.

A költségek

A belső képzések esetében is felmerülnek költségek, melyek nehézséget jelenthetnek a vállalkozások számára. A legtöbb minőségbiztosítási feltételnek megfelelő képzések díja magas, így a legtöbb esetben a vállalat számára ez költséget vagy ráfordítást jelent, de ha erre is mint oly sok mindenre befeketésként tekintünk akkor tettünk egy nagy lépést annak érdekében, hogy az alkalmazottak a vállalat és mi magunk is sikeresebbek legyünk.

A munkavállalói részvétel

A vállalati képzésekre szükség van, de ez nem jelenti azt, hogy az összes alkalmazottnak részt kell rajtuk venni. Itt ismét nehézségként jeleni meg, hogy akkor mégis kik legyenek azok a munkavállalók akiknek szükséges részt venniük a képzéseken. Nagy segítséget jelent, ha tudjuk és ismerjük az alkalmazottak mindennapi feladatait, munkaköreit. Ezek ismeretében már egyszerűen ki tudjuk választani, hogy kinek milyen képzésen kell részt vennie.

Az idő

Az képzések főbb nehézségei közé tartozik az idő, hogy a munkavállaló a munkaideje és egyéb kötelezettségei mellett el tudja képezni magát. Vezetőként fontos mérlegelni, hogy mikor van lehetőség olyan időpontot találni, amely a munkavállaló mindennapi munkájának az elvégzése mellett kellő időt tud fordítani az egyéni fejlődésre. Jó megoldás lehet erre, ha a továbbképzések időpontja olyan időszakban történik mikor egyszerűbbek vagy nyugodtabbak a munkanapok.

OLM Rendszer blog hírlevél feliratkozás
Töltse ki az alábbi űrlapot, hogy a legérdekesebb HR digitalizációs szakmai tartalmainkat el tudjuk küldeni Önnek.
Adatkezelési tájékoztató (GDPR)*

Kövess minket közösségi oldalainkon is!