Egy jó vezetőnek tudnia kell priorizálni. És nem csak a vezetőnek, de a beosztottaknak is! A priorizálás alatt nem kimondottan a teendők fontossági sorrendbe állítása értendő, hanem egyfajta készség, ami egy adott helyzetben segít abban, hogy a ténylegesen fontos dolgokat megfelelően kezeljük. Ennek a készségnek az alapja a tervezés. A felmerülő feladatok között tudni kell különbséget tenni, hogy pontosan melyik az, amelyik elsőbbséget élvez a többivel szemben vagy melyik az, amelyik még ráér.
Ez nem egy napra való előretervezést jelent, hanem ez egy folyamatos módszer, hiszen akár óránként is jöhetnek újabb és újabb dolgok, amik miatt folyamatosan tervezni kell. Néha viszont nem is olyan egyszerű, mert egy cégben, de még csak két ember közül is mindenkinek más a fontos. Ha jól priorizálunk, akkor a cselekedeteink tudatos és letisztult folyamatát eredményezzük vele, ami az összevisszaságban rendet teremtve visz el a célig.
Nem mindenkinek veleszületett képessége, hogy a feladatok tömkelegében meglássa, mi élvez elsőbbséget. Azonban tudatosan gyakorolva ezt a technikát, gondolkodás nélkül is működni fog, rutinszerűen megy majd a priorizálás. Ennek nagyszerű eszköze az Eisenhower-mátrix.